Strategie

Strategia wprowadzenia nowego produktu na rynek 

Dynamika zmian dzisiejszego biznesu jest ogromna. Nie wystarczy udoskonalanie dotychczasowej oferty firmy, ale potrzeba ciągłych zmian, które pozwolą na utrzymanie się w globalnym rozwoju obszaru, w którym działamy. Mało kto zdaje sobie sprawę, aby utrzymać pęd nie wystarczy już podnosić swoją jakość, a notorycznie wprowadzać do swojej oferty nowe produkty. To wymóg, który staje się koniecznością.Zatem wymaga to zadbania o każdy szczegół. Aby było to skuteczne tworzę strategie wprowadzania nowych produktów na rynek.

Nie jest to łatwe przedsięwzięcie, gdyż do tworzenia tego typu planów wymagana jest ogromna wiedza. Definiuję takie obszary jak:

- wartości odbiorców dla produktu,
- potrzeby odbiorców i regulacje prawne,
- określenie rynku docelowego, segmentacja odbiorców,
- identyfikacja konkurencyjnych rozwiązań, produktów i usług,
- analiza konkurencji,
- utworzenie modelu biznesowego,
- utworzenie i implementacja strategii oraz organizacja zasobów.

Oprócz w/w analiz tworzę kolejne strategie cenowe, które ściśle wiążą się z wprowadzaniem nowych produktów. Ceną wyższą lub niższą również można zdominować rynek i zdobyć przewagę konkurencyjną.

Jeżeli stoisz przed ważną decyzją dotyczącą wejścia na nowy rynek produktowy to pomogę Ci dokonać trafnego wyboru!

Strategia budowy marki

Strategia marki to nic innego jakplan komunikacji marki. Jest to o tyle trudne, że część przedsiębiorców nie ma jasno sprecyzowanego poglądu jak dotrzeć do klienta.Przy tworzeniu marki zwracam uwagę na 4 aspekty:

• Jak zapadnie w pamięć po pierwszym kontakcie,
• Jak wyróżni się na tle konkurencji,
• Jak komunikuje korzyści,
• Jak odwołuje się do określonych wartości.

Dziś nie wystarczy, że wprowadzasz wysoką jakość w Twój produkt. Możesz mieć nawet najlepszy, a jeżeli nie zakomunikujesz Światu, że jest on potrzebny to nie osiągniesz z nim sukcesu. Dziś liczy się Twoja wiedza, spryt, umiejętność obserwacji oraz kreatywność.

Budowanie marki rozpoczynam się od:

- targetowania,
- analizy konkurencji,
- analiza trendów.

To absolutna konieczność, aby móc spojrzeć na markę z innej perspektywy.

Tworząc strategię marketingową, należy więc nie tylko umieć spojrzeć w przyszłość, by odkryć, jakie trendy mogą przeszkodzić marce w rozwoju lub te, na których istnieje możliwość osiągnięcia maksymalnego wzrostu.

Zapraszam do współpracy.